151101 guld och gröna skogar

Livet är gott. Så ser jag det. Haft en fin helg på kantat med lek med tjejerna och pyssel i lägenheten. Vi har cyklat, målat stol, samlat kastanjer, ja sånt man gör bara. Ikväll åkte jag och pappa till mariatorget för att se och höra Hasse Andersson. Pappa har två kompisar i bandet som jag fick hälsa på. På väg dit och hem hade jag frågor om stan och om pappa visste var allt var i stan och hur det hängde ihop. Speciellt lustigt var det när t-banan från mariatorget skulle komma om 14 min till slussen... Så jag hoppade upp på pappas axlar som joggade till slussen för att hinna med den bussen vi behövde ta. Vi skrattade åt tokeriet. På plats satt jag i hans knä hela konserten och vi hade det väldigt mysigt. Somnade kvickt hemma förstås, men det var det värt, att bara sitta still och lyssna på live musik ett tag och låta pulsen gå ner. Skönt. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0