161211 salt pepparkaksböna med choklad i

En härlig dag. Som vanligt. Ville ut i snön den ljuva, ringde på tuva. Det blev "mördarbacken" haha, som man sagt genom årtiondena om sina pulkabackar. Pappa och jag kan ju kalla vår backe för nyckelbensbacken iallafall om vi drar oss till minnes våra olyckor... Fullt tryck ett tag innan varm choklad sveptes hos tuva innan den kokta korven... Lekte vidare innan vi höll paus så pappa och jag fick pyssla på egen kammare på egen tid under eftermiddagen. Hade längtat efter att göra ett pepparkakshus. Och som jag gjordet det! Pappa satt som en fågelholk över min kreativitet. Han höll bara i huset lite grann när vi fogade ihop det blott med kristyr. Det skulle gå sa jag! Det gick! Sen satt han på en pall bredvid mig och njöt när jag slog alla sockerbagare i mälardalen på fingrarna, där jag slickade ihärdigt på mina egna... Pyntade och pyntade, sjöng och dansade till gamla jazzjullåtar samtidigt, och höll fokus som en stridspilot, allt på samma gång. Skönt nyduschad åkte vi till en riktig hamburgerrestaurang med tuva och gänget. Fördrink - chokladmilkshake! Hemma på landå myste vi lite till och färdigställde huset. Tog en skön promenad till kantat vid åttatiden och inväntar mamma för en sovmorgon och egendag med henne imorgon då skolan är stängd. En sockerbagare här bor i Nacka! E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0