161226 fiskar

Sovmorgon. Så skönt. Kollade en del på Wild Kids imorse. Tycker det är så spännande, men inget för mig ändå säger jag, usch för att bo ute i tält... Vi får nog titta närmare på det. Drog till sickla och hittade nya begagnade griller. Det där med konståkningsspetsar var inte min grej - men nu har vi provat, som jag sa till pappa mycket riktigt. Och det är rätt, prova man skall. Tog lunch och myste med Lassemajas korsord i soffan efter. Först skrattade vi åt att jag tänkte på en kon när det handlade om hur en ko lät och jag sa ko. Mycket roligt när vi tänkte på hur kor står och råmar kooooooooo i lagårn... Vi skrattade vidare åt fiskar. Det började med att man badade i kar, badkar. Nästa ord var fiskar, som i djuret. Men när jag läste blev det först fis-kar, vilket blev riktigt roligt när vi tänkte oss ett kar där man sätter sig för att fisa. Sen sa jag att pappa var en fis-karl och tiopoängaren utdelades. Mötte sen farfar på forum för fika och clasohlsonbestyr. Glass och kaffe och sen hem till honom för lite dubbelkoll innan vi drog hemåt för att landa. Och som jag landade. Vi byggde gympasal i vardagsrummet och det blev gympauppvisning, brottning och kittling under en lång stund med många underbara skratt igen. Blev så varm att jag fick kyla ner mig med ett paket frysta köttbullar. Zlatan spelade fotboll samtidigt så vi kollade början och slutet av matchen. Finns nåt där, vet inte vad, vi får se. Spänning om inte annat. Nåja, det blev kväll, sen natt, och jag sover gott nu, med Markus och Martinus som mina vakter, tryckta på påslakanet. E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0