160610 nollan klar, nu även ettan...

Ja jisses. Vilken härlig dag. Vaknade sent. Farfar dök upp 0810 som en vålnad utanför altandörren. Han hängde med till skolgården för skolavslutning, och vem tror ni vi hittade där, jo mormor och morfar! Jättekul, och som grädde på moset fick de hälsa på storis pappa, för Fresta var det första gången. Tänk va. Mamma var tvungen att jobba. En underbar avslutning, sång och skratt, och lite allvar. Rektor Åsa berättade med tår i ögat att vi barn uppmärksammat lärarna att nya barn i Jarlaberg inte gick i skolan. Nu går flera av dom i skolan med oss och är nya skolkamrater. Det känns bra. När vi var klara ute gick vi in till klassrummet och hade oss en egen stund. Där uppträdde vi lite, jag var på gång att köra piano men sparar det till nästa gång. Fröknarna talade och tackade, klasspappa pappa talade och tackade, och sen åt vi glass allihop. På fritids var vi en del barn så det var kul. Sen en fin fredag ihop, och lite lek med Beata där pappa hakade på också en stund. Avslutade framför EM-premiären där jag ställde en massa kloka frågor om fotboll, lag, länder och sånt. Lilla jag. I höst börjar jag tvåan. Häng me! Men först sommar... E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0