160611 ränn i benen

Vaknade rätt trött efter en längre kväll. Men upp skulle vi och iväg. Till Kvarnholmsrännet, ett lekfullt lopp över nya bron till Kvarnholmen där det var aktiviteter idag. Vi cyklade dit och kände att det var spännande. På plats var mycket folk och vi hittade magdis, ellinor och ella från klassen. Kul, vi sprang ihop! Farmor dök också upp strax innan start. Jag fick sån fart att jag nästan kom först av alla ca 40 8-åringar. Det var ingen tävling men det råkade bara bli så. Tänk som jag far fram. Fick lite håll, men vet var det är och att det går över, jag hängde liksom i iallafall. En del av mig ville komma först... Efteråt gick vi runt och njöt en stund jag och tjejerna, och kollade in den närmsta miljön. Sen kom rasmus och gänget över bron och vi kollade in hela kvarnholmen med aktiviteter och hade trevligt innan vi rullade hemåt igen. Hemma blev det lek och mys och en pizza när rasmus och anders dök upp och hälsade på lite spontant. Kvällen avslutades med tuva och staffan, vi kollade lite film sen hängde vi på pappa och staffan och kollade lite fotboll innan vi blev så trötta att vi alla drog oss tillbaka. Tacka vetja nacka, E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0