161101 klok som en bok, städar smärta med hjärta

Repris från igår. Farfar kom förbi och vi käkade frukost och hade mysigt. Spelade Trivial Pursuit med barn och vuxenfrågor. Kul! Farmor kom och vi började göra oss redo för Beatas ankomst och en kul-tur-sväng på stan. Höstlov på konserthuset för barn! Men först en rejäl bytta varm choklad på fiket i stan och så sprang vi iväg med 20 barn medan de vuxna väntade. 100 % kul utropade vi till farmor efteråt! Väl hemma tog vi det lugnt medan stormen yrde. Pappa stormade in, rätt blöt, och vi gjorde oss iordning med lite hopplock för att jag inte skulle bli blöt på vespan. Blev rätt kul klädsel och jag nynnade hela vägen till kantat. Ja just det. Skåpen på uteplatsen med typ allt möjligt inuti hade blåst omkull över min cykel och pappa märkte det när vi skulle åka. Jag märkte på pappa att det var bland det sista han orkade med just då, han ville komma ner med mig till kantat i gott skick i stormen samt hinna tillbaka till styrelsemöte, men då sa jag att - pappa jag förstår, det där var inte roligt, men nu ska du få en stor kram så det känns bättre. Och så blev han glad och kramade mig tillbaka och blev inte så ledsen över det haveriet. Så jobbar jag, det vet ni. Klokast och finast på jorden. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0