161127 klassisk och glassig helg

Ja vi är inne i den perioden när pappa försöker samla nötter inför vintern, våren och sommaren... Pappa sjöng (spelade pajas, men fick betalt...) i fredags och jag fick en alldeles egen eftermiddag och kväll med farmor och farfar. Vi hade jättemysigt med skoj och snack och spel och mat och lek och mys och sånt. En jättebra kväll, det är nåt visst med föräldrarnas föräldrar eller hur. Vaknade till på lördag morgon (farmor och jag sov i stora sängen och farmor upplevde samma fotbollsmatch som mormor gör i väsby...), gick på toa men kom tillbaka och somnade om duktiga jag. Sånt är bra att bli bra på. Lördagen fixade vi till på klassiskt sätt. Efter frukost lite skolnyttigheter innan dans. Pappa repade väldigt lämpligt i finntorp under dansen inför nästa lördag så farmor hämtade och så möttes vi alla fyra upp i lunchrestaurangen Olles Os, med en klassisk köttbullsmakaronslunch. Efter skönt häng där så landade vi på landå och plötsligt ramlade jag in i lussebaksbak hos tuva. Det slutade med långkväll med hennes familj och pizzafiesta. Idag sov vi ut rätt bra och var produktiva efter frukost innan vi kollade cheer leading i nacka idrottshall med min kompis stella från klassen. Ser intressant ut. Ska bena ut det, jag tror jag behöver hoppa och eller skutta lite ytterligare helt enkelt. Mötte upp Rasmus runt lunch och vi fick fina timmar med honom, kristina och anders. Slutligen landade vespan på kantat där jag landade och fick träffa mammas kompis malins lilla valter som är en kul liten prick som tycker jag är en stor kul prick, och sanningen ligger väl nånstans mittemellan stor och liten. Ni är bäst / Est. Haha! E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0