170810 gröngölingar i farten

Pappa viskade gröna lund i örat på mig i morse och då var det ju lite lättare att gå upp, även om jag kunde sovit vidare. Vi får hoppas på sovmorgon imorgon med farmor. Hon var nämligen på landå när pappa och jag kom hem från Rasmus efter en dag på grönan med Anders. Och imorgon jobbar ju pappa. Nåja. Vi åkte till skogalund imorse, väckte rasmus och jag käkade frukost med gänget där innan grönan väntade. Vi var först på plats och körde hårt på lilla avdelningen innan vi testade lite på det stora också. De stora radiobilarna var lite kluriga. Tänkte först att jag skulle visa Rasmus hur det gick till, men det blev bara ett evigt backande ett tag... Det roliga fortsatte och vi hade båda tur med lyckohjulen. Vi delade på godisbilar och fick med oss en panda hem som vi har delad vårdnad om... Väl hemma på landå körde jag med gänget ett tag på gården och var extra mysig mot pappa. Tyckte han gott skulle springa en sväng, sen skulle han koppla och duscha när han kom tillbaka, sen visade jag stolt hur jag kunde leka med en myra i händerna, och när han tittade ut vid tjugo över nio kom jag glatt springande och såg fram emot att duscha och varva ner. Följsam som ratten på en radiobil. Jag, farmor och pappa tog en soffstund innan farmor sa gonatt och jag somnade till friidrotten. Bra dag. Igen. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0