170815 en fjäder på fjäderholmarna

Somnade rätt kvickt igår, tror jag... Nåja jag, tuva, moa och staffan kom iväg till Fjäderholmarna på förmiddagen och njöt av den innersta skärgårdsön toppat med lunch och glass. Väl hemma så mötte jag upp med farmor och farfar hemma för det var premiär för fotbollsträning och jag behövde ju komma dit! Tänk att jag förmodligen en dag tar bussen själv till saker och ting. Inte klokt... Pappa dök upp och strosade försiktigt runt och log mot mig, och jag log tillbaka, hade så kul, sen mot slutet ropade han heja Boo ett par gånger och tjejerna log dom också, det var ju bara vi där... Härligt att träffa Eldana igen också. Blir rätt bra att komma igång med skolan trots det sköna långa lovet. Tog en längre stund inne där jag både läste bok, tittade på UR om uppfinnaren Nobel och räknade ut hur gammal han varit om han levt idag. Vi fick reda ut det där med 18, 19 och 2000-tal men greppade sen. Pratade om lek och lärande och sånt och hur vi mixar det på ett bra sätt. Lekte lite till på gården men kom in för att hålla kväll lite tidigare, börjar ju fritte imorgon. Var så himla go då jag förstod att pappa tänkte på många saker, att jag gjorde huvudmassage och kramade hårt. Det gjorde oss båda gott. Ville somna i soffan så pappa läste bok där och nu snusar jag gott i min (pappas gamla) älskade vita tunna mjuka englandströja. Lätt som en fjäder. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0