170821 3A

Japp, dags för sista varvet i lågstadiet. Jag är redo, och jag är inte ens medveten om det, och så ska det va, det är vuxenvärlden som dramatiserar det hihi... Visst, det ska läsas och skrivas och räknas och läras, och det är klart att det ska göras, men bara att fortsätta göra det till ett naturligt inslag i tillvaron så blir det här lätt som en plätt. Det var en härlig sommarmorgon på skolgården med lärare som marscherade in och sjöng och välkomnade oss på ett varmt sätt, och jag log och log och log i mina fina kläder och nya gympaskor som jag älskar så, och så marscherade vi själva in i klassrummet med lite föräldrar som sällskap, bl a mamma och pappa. Vi hälsade alla lite på varann därinne och bröt isen och så fick föräldrarna gå och vi drog igång, först med rast så vi kunde springa och prata av oss. Eldana följde med hem till kantat, och en ny säsong är igång, nu kör vi, igen. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0