170828 en fotbollsspelande kamratlig samhällsintresserad ängel

Oj dagarna far, och jag med, men det är ju inget nytt. Helg på kantat, lugnt och fint, nja, lite spring på gården också förstås och så en utflykt till sickla i lördag med lite marknad ungefär. Pappa hämtade på förmiddagen i söndags. Mamma jobbade och jag hade match i Vendelsö / Haninge. Spännande med bortamatch, och vi fick spela på riktigt gräs! Men vi var bara sju flickor igår, varav en stackars flicka som inte ens vill spela och springa som sagt, så det blev ett himla massa springande på oss andra, och gissa vem som sprang mest... Man vill ju hjälpa till när man kan liksom. Så det var rätt jobbigt, speciellt också som dom var 12-13 stycken, så de kunde ju vila mycket mer. Men kul var det, även om vi måste få ordning på laget typ... Annars får vi styra om läget. Vi mötte upp Rasmus, Kristina och farfar på Svindersviks café i västraste nacka direkt efter på en fika. Ett kärt möte, vi hade saknat varandra och sprang till varandras famn. Hakade på till skogalund medan pappa hjälpte några seniorer i parken hemma innan vi alla åt god söndagsmiddag där. Hem till landå för att hålla kväll. Blev lite för länge ute (pappas fel) så jag kom i säng lite sent och därför somnade jag i soffan rätt kvickt ikväll... Innan så hann jag med magdis hem och när pappa hämtade så sprang vi in till farfar och sa hej då de bor precis bredvid varandra. Hade en mysig kväll och kollade ett barn- och ungdomsprogram på UR om Ådalen och rättigheter och sånt i en serie om samhällets utveckling och några exempel på människor som förändrat det. Nobel, Selma osv. Jag sitter mycket koncentrerad och fascinerad. Berättades på ett pedagogiskt sätt, riktat mot barn. Nätet är inte bara spel och pling plong... Nu skulle ni sett mig. Ligger som en ängel och snusar på kudden i soffan. Stanna tiden, nån? E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0