171203 första adventshelgen

Farmor lämnade mig inte bara i fredags morse utan hämtade mig även efter skolan. Måste först säga att det öppnade sig ett tillfälle att tacka lärarna med inköpta amaryllis som höll på att slå ut. Jag och två till lämnade över blommorna och vi pratade inför klassen i ett tack till dom alla, var och en. Lite nervöst, men gjorde det så fint har man sagt, de som var med. Farmor ville passa på att hänga, och jag med. Vi var så ivriga att komma till forum och dricka varm choklad att vi hoppa på fel buss, men kvickt och lätt åkte vi tillbaka från Henriksdal. Utflykt som utflykt! Mamma vaknade till från nattskiftet och vi möttes upp och landade i ett julsmyckat kantatbo. Lördagen började med dansavslut där mamma och pappa fick titta in sista kvarten. Stor skillnad mot när jag började, och inte så konstigt, men de blev tagna såg jag, och jag känner mig glad med dansen, som med det mesta! Sen kalas hos folk på Mickes sida och alltid spännande, roligt och nyttigt med nya människor. Idag hängde vi i nyckelviken, och vi var inte själva..., men mysigt och så blev det landå, ett faktiskt nyjulsmyckat landå, jodå. En bra kväll där jag hoppade rakt på matteläxan, något jag alltid gör med gott humör, och så lagade vi mat, nåt jag också verkar intressant (även om det inte blir så storartat hos pappa...), åt, planerade veckan med sina bestyr, och kom till ro. Bra helg, igen, tack. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0