171204 fin som en pralin

Körde en Ella idag igen. Alltså hakade på en stund dit av egen vilja för egen lek på tu man hand. Pappa och jag kommunicerade och möttes upp hemma nästan på minuten samtidigt vid kvart i sex. Morot och middag och avsnitt fyra av kalendern. Fick förklara för pappa. Nu är han med i matchen, med en gammal barndomsidol i rutan, Eva Rydberg, rolig tant säger jag. Sen gjorde vi läxan ihop. Teamwork. Boken är tyvärr gjord för lite äldre barn, men vi gör det tillsammans helt enkelt, så jag får med mig det jag behöver. Jag var så himla stark. Vi har pratat om det här några gånger och jag börjar förstå att det går om man tar det lugnt, tänker och bollar tillsammans och jag blir lyft över för höga hinder direkt istället för att fastna på svåra ord eller andra språk. Sen svarade jag på frågor och vi bollade frågorna så jag skulle förstå hela bilden liksom, varför dom frågar som dom gör, och att lära mig allt bättre att svara på frågan Varför, genom att fundera ett eller två steg och led längre. En kväll liksom en pralin, precis som jag, innehållsrik och söt. Vi delade minsann en riktig pralin också, från en lyxbox pappa köpt av en f d jobbarkompis. En bra kväll, igen. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0