171217 tack fresta, grattis farmor

Fresta stod på agendan fredag eftermiddag. Hamnade på min lilla fina tillflyktsort med mormor, morfar och alva förstås, ett dygn för att röra om lite. Basket, bus och bekvämlighet. Hämtad av kantatgänget lördag lunch för att senare landa på kantat. Mamma var lite dålig men vi styrde skutan i land ändå. Mötte upp pappa och anders på forum, nån timme efter jag kommit hem från forum! Men det är ju som ett gammeldags torg för oss, och många som bor ju nära köpcentrum. Har förstått att man gick till torget förr i tiden. Nåja. Dags att dra sig hemåt och ansluta med farmor som var hemma på landå och förberedde sitt kalas, fyllde ju år idag! Jag hjälpte farmor och packade present och hjälpte pappa städa osv. Kul att greja, har jag alltid tyckt. Sen kom resten av gänget och vi hade oss en bra eftermiddag och kväll. God mat, gott sällskap och lek med Rasmus, den lille battingen. Vi går bra ihop, det vet ni. Körde minsann lite söndagsmys efter vi blev själva och landade i hur vi ville avsluta kvällen, lugnt och skönt. Somnade i soffan, är standard sen länge. Funkar för oss, och jag mår bra. Men en vacker dag ska jag nog använda mitt rum igen... E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0