170218 stor liten stor igen

Oj, helgen flyger, och trötta är vi. Pappa hämtade något tidigare i fredags, kändes lite ovanligt men kul. Blev en fin fredag där vi blev bjudna till Tuva på middag och trevligheter. På tempo sprang vi på någon vuxen som jag märkte var kortare än pappa och som jag uppmärksammade - pappa du är längre än en annan vuxen jag sett... Nåja, det kanske hänt förut men det var ett tydligt ögonblick som var värt att nämnas. Hemma efter tuva hann vi mysa, och somna... Idag var det dans förstås och klassisk köttbullelunch hos farfar. Alltid skönt att stämma av läget i finntorp efter dansen, få några köttbullar och makaroner och berätta det senaste, t ex att jag tappat min senaste tand, den med hål i sig. Nu är det håligheter i munhålan må jag säga. Idag i övrigt blev det mycket storis. En stund efter lunchen och även ikväll på mello när vi fick mellobesök. Kul förstås och extra kul att leka även med svea i eftermiddags, som var på besök hos storis. Vi är ju en stabil gammal trio. Farmor dök också upp cch vi hade ett fint och helt perfekt tajmat mys på seneftermiddagen när vi skulle landa lite innan vi fick den stora glädjen att hälsa på rasmus och gänget. Det var ett tag sen och det kanske blir ett tag tills nästa gång, så vi passade på. Han visade vant runt i nya lägenheten, nya badkaret osv, coh så räknade vi hans sparbössa tillsammans, kul och bra träning. Kristina skjutsade hem oss och vi landade på tempo. Där såg jag en vuxen som jag var längre än. Det hade jag aldrig märkt förut och nya perspektiv dök upp på längd, vuxna och barn dök upp. Men det är som barn jag betraktar och det är nog rätt skönt att det fortfarande är så. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0