170223 sanning är snällt

Härlig skridskodag i tisdags med nyslipade grillor. Bådar gott inför friluftsdagen imorgon på Gustavsbergs bandyis! Med varm choklad, kakor och grillad korv! Igår storhandlade mamma och jag, söt som honung... Idag tog vi en skön torsdag på landå. Tittade på stencilen jag gjorde igår så fint. Där fanns en fråga om att ljuga. Pratade om det och jag resonerade så alldeles på egen hand att man är en bättre kompis om man pratar sanning även om det gör ondare än om man ljuger för att nån annan ska må bra, för då har man ju faktiskt ljugit och det hade ju inte kompisen tyckt om, om den visste eller får reda på det. Ungefär så. Att det är snällt med sanningen liksom. Sen kanske man inte alltid behöver berätta allt för alla hela tiden, utan ha lite känsla, men det är lite en annan sak. Nå. Sen lagade vi fina burgare med gammeldagspommes och såg vidare på en jättespännande serie på UR. Sen höll vi kväll och precis när jag skulle somna kom jag på att jag ville berätta att jag testat att skölja ur näsan på kantat. Det finns alltid något extra att säga när det är dags att somna... E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0