170116 nya grepp

Idag ringde jag pappa två gånger. Först om att haka på Eldana, gick inte för dom, sen att haka på Stella, men då var det för sent för oss. Man får ju testa. Testade annars lite nya grepp idag. Vi var lite tvungna också för pappa hade lite viktigt för sig hemma och stora micke på besök. Jag gjorde min skrivläxa själv vid mitt skrivbord. Jag tog det lugnt i övrigt sen. Käkade med pappa och pratade med stora micke i köket. Sen gick vi igenom läxan och jag skrev lite ytterligare på det jag så fantastiskt hade komponerat på egen hand. Inga längre haranger men ack så djupsinnigt för ett barn som jag. Skrev om en rymdvarelse som läxan sa. Det som var bra med planeten Tellus var att det fanns liv. Dåligt var krig. Bra att varelsen fick veta att det finns många snälla människor. Bara en sån sak. Testade bara därför min rymdhjälm från nollan innan det var dags för natta. Kanske var det alla tankar på rymden som gjorde min snurrig. Vi kom också på att handboll inte var lika bra sömnmedel som fotboll, som jag gärna ser när jag ska komma ner i varv... E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0