170709 mera vatten...

Vaknade med pappas hjälp idag, och ändå var det sent, men sommarlov tär på krafterna... Vi kollade med Rasmus och farfar om det var läge för Årsta som farfar varit inne på och så fick det bli. Det var ju läge. Bra stund, vi har kul och triggas också av det där med slagen som är så kittlande. När det träffar så träffar det! Vi bytte lite klubbor med varandra och såg att vi kunde ha glädje av varandras längder på klubborna. Jag slog så mycket att jag t o m fick en blåsa på fingret! Sved som tusan men jag kom igen. Leken fortsatte och farfar släppte oss i skogalund och pappa kom strax efter med vespan. Det var nämligen Hellasgården och bad på g. Lite moln men vi chansade. Väl framme kom regnet, och det drog på än värre, men kul att bada i regn förstås! När vi skakat ett tag under trädet så kom pappa och anders fram till att här kan vi ju inte stå... Vi gick blöta mot Hellasgården och hittade ett tak att stå under för att byta om, få tillbaka värmen och vänta ut regnet, med en bulle, festis och kaffe till pappsen. Tog en varm dusch innan Staffan och tjejerna hörde av sig om utflykt till ett riktigt bra glasshak på Kungsholmen. Sagt o gjort, och efter en snabbtitt inne på karolinska institutet (Staffans jobb) så åkte vi till kantat för att ladda inför en ny fin vecka. For the record, när jag blir stor, och jag håller på att bli det, hela tiden, där jag söker min självständighet / jag kan själv, helt normalt, så kan det vara fint att veta och läsa att vi hade lite snack ett par gånger denna vecka om just detta, och hur man försöker sitt bästa, både barn och vuxen, att hantera läget med att ge och få, ge och ta, och vice versa, för en helt normal utveckling som barn, och vuxen. Ser bra ut, har skinn, och fräknar, på näsan... E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0