170725 landålallande

Ett par dagar lallade på. Vi tar det lugnt och laddar batterier inför nästa äventyr, och har minsann goda stunder hemma, förstås. Långa morgnar har vi haft och det har gjort oss gott. I måndags dök farfar upp och gästade oss under frukost. Under natten hade min andra tand bredvid den första, som ju inte är där längre, heller, lossnat så pass att jag ryckte den med, den andra alltså... Sen blev det mycket storis under dagen efter att vi försökt gå igång och packa det lilla vi ska ha med oss. Svårt att vara smart när man bara ska ha med handbagage, hade vi tänkt. Pappa kom förbi storis och vi fick glädjen att käka kvällsmat där, en fräsch lax- och sillmiddag. Somnade till fotboll i soffan. Tisdag, samma visa på morgonen förutom att jag körde igång mina träningspass jag velat göra och prova helt på egen hand, med bollning med pappa om övningar (kände mig frisk och rask), och sen så mötte vi farfar på forum istället, för en bra fika med prinsessbakelse! Jag och farfar delade. Hem till storis för nya tag. På eftermiddagen cyklade vi och pappa till sickla för ett långt skönt dopp. Jag kunde förstås varit i badet fortfarande om inte storis tyckte att det räckte. Hängde kvar en stund hos henne innan det var dags för pappa och mig att hämta farmor på centralen med farfars bil efter sin resa till Åmål. Kul att se henne på kvällskvisten och säga hej och dra till Alvik en sväng. Hemma laddade vi för ny fotboll, ikväll med Sverige (det är så skönt att komma till ro med boll i soffan), och vi kommenterade lagets insatser vartefter vi blev allt tröttare. Tänkte också på att jag just nu tycker det är kul med boll. Men har både läst och räknat lite spontant efter uppmuntran dessa dagar, och vi har också pratat om den balansen, att man inte får glömma att fylla på de grejerna i huvet under lovet. Räkna euro t ex... E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0