170604 som i en film

Finfin helg igen. Fredagskväll på kantat enligt konstens alla regler. Pappa dök upp lördag fm för att dra iväg och köpa fotbollsskor, och stövlar när vi ändå var igång. Jag hittade ett par perfekta. Gick inte att få mig titta på alternativa skor! På eftermiddagen drog vi till en lekpark utanför stan som var fantastisk och vi hängde och klängde så jag hade träningsvärk i magen idag! Kul! I morse kom pappa förbi, dags för livets första riktiga fotbollsmatch, med min nya klubb Boo FF F08:4, hemma på Boovallen, fast "borta", mot ett annat Boolag F08... Jag var klädd och redo för match, skorna på och kantatparketten lyfte mig fram och iväg mot äventyret. Storis, Rasmus och farfar kom förbi och hejade. Lite pirrigt men roligt, och västen luktade gammalt regn sa jag. Vi behövde ju västar eftersom det andra laget hade samma tröjor. Jag fick en egen med nr 14, ett nummer jag gillade, sa jag. Gillar jämna nummer bättre än ojämna har jag nu fått för mig. Nåväl, kul är att storis har nr 14 i sin handboll! Efter uppvärmning började jag på bänken men kom in och visade att jag har koll på läget direkt. Det bara växte under matchen och i andra halvlek tog jag över delar av matchen och snitsade också in ett riktigt schysst mål mellan benen på en motspelare. Gav mersmak, på söndag kör vi igen, och då kommer nr 14 lysa över hela vallen, eftersom jag inte kommer ha väst då... På kantat väntade en härlig överraskning, mormor och morfar på besök! Det påtades bland jordgubbsplantorna och jag sa att vi kommer få massor med jordgubbar. Nja sa mormor, vi får väl se, men vi gör ett försök! Pappa hämtade igen (många turer...) så vi kunde hänga lite innan natten på kantat. Är hemma med mamma imorgon pga skollov. Och som i en film hamnade vi i värsta actionrullen då vi skulle fiska upp farfars glömda kavaj i finntorp, som Kristina skulle plocka upp och lämna till oss, för att lämna till farfar vid Birka, där pappa och Kristina lämnat farfar och farmor lite tidigare. Jag skrattade och sa - det är ju som på film! Allt gick bra och vi kom hem för att vinka på dom när båten åkte förbi, men de hann inte upp på däck innan det var dags, men helt ok, det var spännande att hänga ut genom fönstret med kikaren ändå. Och sen fick jag leka lite med landågänget innan mat. Sen till kantat igen slutligen för att hålla kväll, och äta nygjorda maränger! Gott! Vilken helg igen, tack alla. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0