170504 farfar o ja

Farfar hämtade idag. Pappa skulle avsluta på jobbet inför sin lilla resa men han kom hem i tid för att laga mat och kolla läget lite, innan årsstämman, den sista på länge är tanken. Jag stod på kullen med en härlig kanin i famnen som en tjej tagit med ut. Den hängde och njöt som Morran hemma på kantat, men jag fick liksom inte känsla för den, jag behöver nog mer liv och tanke i de djur jag jobbar med. Så sa jag ungefär. Farfar fixade pastan i durkslaget som kokat klart, han är en hejare på matlagning... Pappa sprang in på stämman och kom tyvärr inte ut förrän jättesent. Så sent att farfar och jag fick gå till parkeringen och kolla biljetten. Vi hann vinka på pappa i lokalen både dit och tillbaka, och det var lite spännande med alla som satt därinne och så pappa som stod upp längs väggen och vinkade tillbaka. Till slut fick vi ett avslut på kvällen och jag somnade kvickt efter läsning och sång. Tack för ikväll farfar, och för korsordet förstås. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0