171101 marmor och marfar

..så har Rasmus och jag kommit på att vi kan kalla Ann och Olle. Och vill man leka lite med orden så kan jag ju kalla Gudrun, Ingvar, Ann och Olle det också. Men rätt ska vara rätt. Efter ett par dagars mysigt och studsmattehoppigt  häng i fresta med mormor, morfar, och alva förstås, där jag klarade handvolt och nästan frivolt på studsmatta, så kom mamma och micke och hämtade nya bilen, köpt av, just det, fresta. Stackars röda Audi, funnits i hela mitt liv, men den klarar inte mer nu. Hjärtat är ok på den men kroppen är helt sönder. Vi fick ett skönt snack på väg hem och jag hoppade av i vändzonen och sprang in till farfar. Vi skulle hämta Rasmus på hans skola. Han var på vintergatan sa en fröken. Det stämde både på skolan, och i universum. Anders hade fixat burgare och jag klippte en big mac, och en liten till! Väl hemma grejade jag och farfar, löste korsord och tog det lugnt. Pappa kom lite tidigare än tänkt och strax efter farmor. Skön dag och kväll och lovet fortsätter. Kan det bli bättre än med mormor, morfar, farmor och farfar. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0