171017 lilla sportspegeln och lilla aktuellt

Igår hakade jag på Stella hem och idag hakade hon på mig, och farfar. Fotbollsdags igen. Sista uteträningen. Och sista helt. För nu. Vi tar vintervila, och dags att respektera min sämre lust till detta. Jag gjorde ett gott försök, som vi pratat om att man gör när man ger sig in i nåt, men sen är det bra. Vi får se vad som händer när gräset blir grönt men jag hoppar av nu. Jag är sugen på att prova basket igen. Passar bra på tisdagar och i nacka sporthall. Magdis och Stella spelar, så jag är lite med i matchen liksom. Har av nån anledning bollsinne som vi varit inne på. Kan vara kul att ha med sig som barn och ungdom på nåt sätt. Nåja. En tid i taget. Passar mig bäst. Jag är ju klok jag. På landå idag väntade farmor med pannkakor som värsta Bamses farmor på berget. Jag och farfar lät oss väl smaka och vi hade en bra stund tillsammans. Pappa har precis börjat nytt jobb och jag skickade honom lite kraft och mod i söndags. Han vill ligga i lite i början för att liksom visa att de valt rätt har han förklarat för mig, och jag är med på det, och hejar på honom. Som med mamma t ex när hon satte igång med sitt nya. Hur de har det har ju jag det också på sätt och vis. Heja oss. Hursom, pappa kom hem och kastade iväg farmor till bussen… Dels hinner hon hem i bra tid och dels kommer vi snabbare till ro. Men visst gick det undan… Och jag kom faktiskt till ro. Låg på pappas ben i soffan och blev till en säck potatis och somnade snabbt och gott efter lite kvällssurr om fotboll, farmor och farfar. E

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0