170903 bollen är rund

Ojoj pang bom ett par dygn. Men rätt lugnt när jag tänker efter. Lördag fm skötte jag, moa och tuva oss själva egentligen, en timme när pappa och Staffan sprang. Jag hade min nyckel runt halsen och så mycket telefoner att vi kunde sålt på loppis! Kändes bra att fixa en egen stund sådär, även om vi hade säkrat upp läget liksom. Runt lunch styrde pappa och jag kosan till nyckelviken och träffade Rasmus och co och farmor. Hade en mysig fika och smålek och häng i skogalund på eftermiddagen. Vi hade egen hemmakväll på landå och det var skönt att ta hand om varandra. Idag var det fotboll på hemmaplan, Boo-vallen. Mötte Stuvsta. Jag var lite snuvig men vi kom fram till att vi provade och det gick bra. Men för laget gick det sådär. Det kvittar dock just nu, även om man skulle kunna önska liiite mer förståelse om vilken sport vi leker åtminstone. Jaja det kommer nog. Hade fint besök på sidlinjen med Rasmus och co, farmor och farfar. Får sprida spelprogrammet lite till och se om jag kan locka fler besökare, om det passar praktiskt nån gång. Återkommer på det. Var rätt slut efter lunch och lyckades ta en rejäl tupplur med tjet. Underbart. Tog en dusch och gjorde läxa med pappa till en kopp varm choklad. Perfekt. Sen mer fotboll... Vi hejade på Sverige i skogalund och åt jättegoda hamburgare. På slutet blev jag och Rasmus lite småtröttokiga och tumlade runt i soffan och dansade till nån låtsasmikrofon. Cyklade hem, klädde om, och däckade i soffan. September, here we go. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0