170906 en stor liten

Första måndagen i september startade på ett blött höstigt sätt. Men jag skrattade där i regnet med min snuva, och jag gillar ju regn, det vet vi ju sen gammalt. Ett par kantatkvällar i godan, hoppade fotboll i tisdags pga snuvan, och så var det landå idag. Snabba besked idag om skolfoto imorgon och stängning av fritids idag kl 1545. Ringde pappa vid 16, ingen hade ju en aning, men fler var kvar och jag gick själv hem vid 1630 för att mysa med tjet och plocka fram lite kläder för foto. Kändes ovanligt men mysigt och spännande. Vi hade kontakt hela tiden och så kom han 1710 och där låg jag med tjet och gratulerade honom på sin 14e födelsedag. Middag och bra snack, och visade pappa ett sångodansnummer jag och mamma hittat på, sen lite egen tid igen då pappa behövde hjälpa de äldre i gårdshuset, så jag läste lite, plockade lite, kickade lite boll på gården, och kände mig lite stor liksom. Men vi återställde "ordningen" lite med dusch och mys, läsning och gonattsång. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0