170911 lång och fin dag

Idag var det lite extra tidigt upp, nja men runt kvart över sex. Pappa skulle iväg tidigt och fritidsfrukost väntade, som det oftast gör iochförsig, jag äter bäst då... Vi kom i säng tidigt (rätt tidigt, hade hoppats på bättre men berit på taket sökte pappas hjälp och vi/han kunde inte annat än att hjälpa till). Och tror ni inte att jag vaknade med lite kli som vi inte blev av med på ett tag. Så vi tappade sömn. Inatt och i morse pratade vi om att vi kanske skulle bli lite trötta idag, men då kom vi fram till att vi skulle ta tag i det och kämpa oss igenom de trötta stunderna, och det gjorde jag. Bra, jag! Farmor hämtade på eftermiddagen och vi hade det så kul så. Fick en bra ny bok att läsa och vi grejade med annat. Vi gav oss på en soppa igen, bara en sån sak. Man vet aldrig vad som händer med farmor. Farmor vet inte heller alltid alla gånger vad som händer henne... Sen kom farfar och vi tittade på matteläxan. Vi tänker bra ihop på sånt han och jag. Jag har mattesinne, också, bara jag fokuserar. Kvällen kom och jag gjorde mig iordning och kunde somna i soffan med farfar och tjet intill mig. Pappa skulle bli lite sen, men han lovade att bära in mig i sängen när han kom. Check på det sen kl 22 även om jag vaknade till, ropade efter farfar eftersom jag var kissig, och så var det pappa som ledde mig till toan. Så det kan va. Tack farmor och farfar för idag. E 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0