170927 utveckling

I morse var det utvecklingssamtal 0715. Mamma och jag mötte pappa vid skolan strax innan. Tanken var att vi elever skulle hålla i det själva med föräldrarna, vad vi gjort och hur vi kände kring olika ämnen, sen skulle fröken komma in och kolla läget och stämma av nya mål. Lite annorlunda men man lär sig något av det med. Att vara den som håller i ett samtal, även om det "bara" handlar om mamma och pappa, kan också ha sin poäng, eftersom det oftast är de som håller i samtalen... Vi kom fram till att jag har koll på läget och det går bra, men visst kan jag träna på att läsa lite mer, finna glädjen i läsning/berättelser, och att känna mig ännu säkrare att prata inför klassen, även om jag känner mig bättre och starkare på det än förut! Heja mig! Tycker det är kul med matte. Det är kul att det är klurigt. Men en utomhusmänniska, det är och förblir jag... Hakade på Tuva hem till Emma och förhandlade fram kvart över sju för hämtning. Hemma hade vi en så mysig stund och jag beordrade pappa i position i köket, kom springandes från sovrummet, hoppade upp i famnen och gav han en rejäl kram och sa snälla saker till honom. Det blev bara ett sånt läge, som det blir med er alla, ni vet. Jag ville slutmysa i soffan och till min glädje var det fotboll på tv, som jag gillar att titta på, och gillar att somna till... Pang sa det. Tack för idag. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0