180805 idel sol ger öken, lugn och ro i livet

Idag tog vi det lugnt. Som att liksom bara trycka på paus en dag. Jag var väl inte helt på men pappa sa att vi tar en vespatur (jag ville t ex inte bada idag, och så var jag lite snuvig) till järla- och sickla skola, där skulle finnas lite sportbana, men inget sånt. Vi drog till sickla köpkvarter och tog en fika, jag var sugen på en dammsugare. Träffade kristina och anders lite hastigt, innan vi bestämde att vi skulle äta lunch med farmor och farfar på forum. Sagt och gjort och vi fick en fin stund och pratade ifatt i lugn och ro. Hem igen och landade. Läste ut min bok från moster Ina! Det var inte så tokigt, och rätt roligt när jag tänker efter. Satt förresten och räknade också, när vi fikade. Kranen inne i sickla köpkvarter klarar att lyfta ca 600 Esther, om det går tre Esther på 100 kg. Kul att tänka till lite på sånt också, märkte jag, när jag väl började. Nåja, lite slapp till innan vi drog till kantat. Och hej, hörni, med en hyggligt varm september har vi ju nästan två månader sommar till! Känn på den! E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0