180812 sånt e livet

Fredagen gick lite i det egna ansvarets spår. Pappa var hemma men jobbade och kom inte loss direkt, och jag hade moa och tuva som kompanjoner under dagen. Gick lysande och vi skötte ju oss själva (i stort) galant. Picknicklunch på baksidan (framsidan...) och efter lunch gick vi som tre trallande jäntor till forum. Jag har en färgstark handväska jag gillar där jag stoppade nycklar, telefon och en hundralapp för lite shopping... Använde inte hela, men två prisvärda studsbollar och en glass blev det allt! Av någon anledning dök Abbas "Slipping through my fingers" upp i huvet på pappa, men det skakade han av sig. Här ska hängas ihop, livet ut. Men jag blir ju allt mindre litet barn, det får man ju säga, men tack o lov ett par år till av total barnatro. Nåja, det var förstås kul att hänga med tjejerna, men jag skulle ju till kantat och vi sa senast halv sex. Strax innan fem fick pappa datahaveri (perfekt tajming) och skulle ju bara göra det sista för dagen. Ett stressmoment förstås eftersom pappa inte ville bli sen, men jag klappade pappa på ryggen och sjöng sånt e livet för honom och log på vägen och så var det momentet borta. Bra gjort av mig tycker jag. I lördags hade vi storkalas för Aline och Leonora som fyllt år. Typ hela tjocka släkten / familjen på mammas och Mickes sida var på kantat och vi hade ett storkalas på gården för tjejerna. Kul förstås med stora "event" och jag hovrade runt som en drönare och hade koll på läget. Imorse vaknade jag med magknip och illamående men det la sig, precis som regnet som la sig som en sval filt över landet. Välkommet. Pappa hämtade för en skön lugn kväll ihop med skratt och härligt snack. Under tiden fick kantat problem med elen och säkringarna. Det är alltid "nåt" som sagt, och vem vet, kanske jag sjöng sånt e livet för mamma ikväll också för att neutralisera momentet. Idag sa jag lite hastigt att jag inte ville bli polis, brandkvinna eller jobba med sjuka pga tjuvarna, elden och sjukdomarna (även om jag kanske vore precis rätt person i allmänhetens tjänst på ett sätt, nåja), men Momentneutraliserare kanske är ett framtida yrke i en allt intensivare tillvaro. Jaja, just nu är det fjärde klass som gäller den 20/8. Sånt e bl a livet för mig just nu, med allt annat förstås. Till exempel prisvärda studsbollar. Häng med bara! E 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0