181202 pyssel, fys och mys

Helgen började med klassiskt fredagsmys, sen dans och lördagsmys. Där slog jag till och lagade maränger till kantatgänget! Vi har ju en halvåttatradition och det var min tur att fixa godsaker. Blev mycket nöjd. Idag blev det en fin dag med nytt bak i form av pepparkakor och sen fint besök av mormor och morfar för en fika och vi satt och rabblade landskap som jag blivit lite upphakad på, är liksom lite kul. Sen skulle vi fixa gran, men vi får göra ett nytt försök, vi hittade inte "den". Pappa hittade "en". En stackars krake igår som fick komma in i värmen och inkluderades i pyntet som jag fick uppleva när vi kom hemcyklandes från kantat. Jag rättade till några kulor, dock inte allram och tjet-kulorna, och lite prassel och så fick jag ordning på landå, även om pappa gjort ett bra jobb, tycker han själv, men helt ok. Vi lekte med landskapen och så donade jag lite med mitt. Käkade pasta och kollade lite om New Delhi. Jisses vilken stad. Tänk att det kan funka så därute i världen. Sen blev jag lite träningssugen och frågade pappa om övningar. Jag frågade varför jag tycker det är så kul att röra mig, träna, ta i, och det är väl svårt att säga men jag kanske jag har lite rörelsekryp i kroppen, har ju alltid tyckt om att hoppa och skutta. Jaja, vi tog kväll och det börjar bli dags för natt. Jag verkar i balans, både i fys och mys. Tack för denna helg. E 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0