181208 fysiskt, mysigt och mystiskt

Innan dansen hann vi fixa lite med mina jultidningsbeställningar. Jag fick ta täten och rätt snabbt blev jag administratör och pappa lagerarbetare när vi tog tag i det efter dansen. Sista dansen för året och mamma och pappa kollade in läget på slutet. Kan stegen, har rytmen, men lite lite attityd, precis som de andra tjejerna, men visst, det är ju lite speciellt med publik och så. Köttbullelunch hos farfar och han hade preppat för min ankomst med möblering och godbitar. Fint att ses som vanligt och jag ville dubbelkolla läget med honom när vi gick. Är ju lite så, vill ha koll på min flock. Väl hemma skickade jag ut plockordrar och följesedlar och pappa "sprang". Jag räknade ihop summor och stämde av. Riktigt roligt. Sen sprang pappa på riktigt och jag fick sällskap av Beata för att börja leverera och ta betalt. Kul och lärorikt. Sen hängde vi med Beata och hennes pappa, käkade och kollade Harry potter, som blir allt mystiskare. Nja, säger jag. Nåja. Natt, E



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0