181222 nu har vi ljus, här i vårt hus

 
Efter frukost var det äntligen dags! Årets hus! Vi hade uppgraderat oss i år med baking glue från rasmus istället för att få kramp genom att hålla kristyret på plats... Pappa stöttade lite med väggar och tak men sen körde jag dekoration. Han kan ju inte sånt... Blev jättenöjd, sa att det var det finaste jag gjort. Sen till forum för lite klappar, jag har ju faktiskt några att tänka på, även om jag inte behöver sväva ut som en vuxen, som egentligen inte heller ska eller behöver. Nåja. Vi bestämde också att jag skulle gå runt själv på forum och känna mig som en fjärdeklassare trots allt, medan pappa for iväg på ett ärende. Vi höll ständig kontakt på telefon. Han kollade, jag rapporterade, och vice versa. Det var lite jobbigt att komma igång med kreativa tankar men efter nån klapp så fick jag upp ångan. Jag var så bra så. Rätade på ryggen, tänkte i flera banor, löste uppgifter, hade en spännande stund. Vi möttes upp på en fika och jag var rätt slut. Tar ju på krafterna trots allt. Hemma landade vi på bästa sätt och mjukt och fint satte vi ner kärran framåt kvällen. Testkörde min jultidningspremie och jag har bra koll redan, men visst, det retas, vid ett tillfälle körde den in mig och min tå i tv-byrån och jag fick svalka den i diskhon. Jag är ett ljus. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0