180217 semlor, pannkakor, basket, golf, det vanliga...

Lite sjukstuga på kantat men mamma fixade ändå semlor på alla hjärtans så vi kunde ha det lite gottigott i alla fall. Igår blev det tuva- och moakväll med pappor innan vi hittade soffan och slutmys. Försökte vara lite konstnärlig på altanen och skriva hej på rutan i imman. Idag en liten tuvatid på fm innan basket, då dansen var inställd, vi passade på. Men lördagslunch hos farfar gick av stapeln som vanligt trots bekymmer med slagborrmaskiner och bankande från taket. Farmor kom förbi strax efter och vi hade ett trevligt lunchsnack, där jag satt i mina basketkläder som en grönvit basketbakelse. Vidare hemåt vartefter och efter en varm stärkande dusch så tog vi en varm stärkande läs- och skrivstund som jag avslutade med flaggan på högsta topp. Ett par omgångar med Beata därefter med paus för middag med farmor som dök förbi med goda pannkakor osv. Jag berättade lite om läget rent allmänt och så blev det också ett trevligt middagssnack. Kvällen avslutades med mellomys, jag tycker ju det är lite showigt trots allt, även om jag börjar ana ugglor i mossen vad gäller nivån på det hela… På min nivå råder den ingen tvekan, även om jag nu använder pappas ord. Använde för övrigt pappas långärmade träningströja (tvättad) när jag skulle lägga mig som ett bus. Gömde mig och dök sen upp med ett sånt där flin ni vet. Ville prompt somna till golf till slut men pappa fastnade i en film med nån gammal hjälte och jag fick ge mig, trots att jag sa att jag inte kunde somna till nåt annat än golf eller sport. Efter 60-70 sekunder sov jag i alla fall… Men bra att stå på sig, sådär lagom liksom. E

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0