180102 sus, dus och hus sen snus (sömn...)

Vaknade med liiite snuva och liiite magont, ibland hänger det ihop och ibland inte, svårläst, men jag kände mig mätt liksom. En halv juice, vi pressade oss inte mer. Till badhuset med glatt humör i alla fall, med Ella och hennes mamma. Härligt att plaska med en kompis á jullovspris 10 kr. Prisvärt. Magen släppte. Efter lunch så åkte vi på utflykt efter ett tips från farmor. Moderna museets ArkDes, med pepparkaksutställning! (0 kr, prisvärt, tack till det offentliga by the way...) Tacka tusan, jag som kan det där. Det blev en skön lagom utflykt med många häftiga objekt, visar ett par här, fler finns här: https://arkdes.se/utstallning/pepparkakshus-2017/ Fin fika med varm choklad, grädde och marshmallows (som jag faktiskt inte gillar konstigt nog) och chokladboll samt mys innan vi åkte hem före mörkret. Det blev en sväng med Ella igen, denna gång på landå. Kul kompis helt enkelt. Vi har ett eget språk och en egen ordbok som vi utvecklar hela tiden. Kreativt var ordet... Lugn kväll, dags att börja vrida tillbaka lite smått, en kvart här och där och snart är vi i fas. Ville somna till golf som vanligt. Snart är det tre år sen pappa kom hem från sjukan och jag började sova där så jag hade koll på honom. Ingen av oss lider av det, tvärtom, tryggt och lugnt, och mitt rum håller sig lättstädat, men nog ska vi kunna göra nåt med mitt rum inför denna födelsedag också, vilken jag surrat om idag också förstås... Som sagt, det är händelsen, inte innehållet, som gör det för mig. Snart lyfter pappa in mig, kanske Tjet får haka på, beror på hur mycket han behöver berätta eller besvära sig över, det varierar. Den andra dagen året 2018, check på dig också. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0