180111 10

10. Som jag längtat. Och som sagt. Inte efter grejer och så utan av själva händelsen. Vet inte varför riktigt. Gillar spänningen förstås. Att det händer nåt. Händelser är min grej. Men visst kan jag ta det lugnt också, det vet ni. Nåja, hade svårt att somna igår men det var ju ett bra pirr så det gjorde inget. Vaknade på kantat med fint mysigt firande. Fick specialfrukost som ni ser, och en fin tröja bl a som jag hade på mig idag. Love står det. Såklart. Och så ska mamma, jag, alva och hennes mamma också på utflykt, som häromdagen. Men vi ska till flytande snö, nämligen ett vattenland... Är så bra på såna grejer. Typiskt nog hade jag lite otur på skolan idag och slog mig lite på leken men är ok. Jag sa att jag brukar ha otur på mina födelsedagar på dagarna. Inget nån annan kommer ihåg, men det är så, det känner jag. Men inte var det otur i morse, och inte var det otur ikväll. Jag gick hem till kl halv fem och fem minuter senare kom pappa med en present från maxi han hämtat. Ville inte öppna paketen nu, väntar till helgen, men öppnade maxipaketet med en spännande bok från Åmål om ett ställe som hette Hester Hill! Nästan som jag... Sen öppnade jag mitt rum som vanligt och pappa hade gjort om lite med färg och möblering. Jag tyckte faktiskt det blev bra, blev lite överraskad, och såg att min nya myshörna blev riktigt intressant för att sitta i ibland för olika saker. Sen öppnade jag ett kuvert och fann två servetter till olearys. Födelsedagsmiddag, och tror ni inte att Rasmus och co, och farfar dök upp. Härligt snack med dom och mys ihop. Fick fina varma tofflor från skogalund som kändes riktigt sköna efter duschen och en slant och några fina ord om livet och framtiden från farfar. En bra kväll där vi hand i hand gick hem med leenden. Jag sa jag var värd något födelsedagssött från tempo och hann precis äta det innan nattning. Hann och prata lite med pappa om att ta det här med 10 lite lagom allvarligt när jag var inne på att jag aldrig kommer vara ensiffrig igen, inte känna mig jättestor och vuxen utan ha kul över siffran och dagen men komma ihåg att jag fortfarande är ett barn i mina bästa år, och inte så annorlunda från igår, och har många år med lek och stoj innan jag ska tänka på nåt större, vid sidan om lite skola och så förstås. Och lek och liv i kroppen vet ni att jag har! Heja mig. Och tack till er. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0