180125 stängt hus

Kramade pappa adjö utanför skolan. Jag gick in, han gick hem. Skulle ses senare eftersom det var öppet hus mellan 09-12 enligt den digitala skolkalenderns kalendarium, kalender och notiser. Pappa kom tillbaka, och var själv. Ingen förälder där, och inget öppet hus. Vet inte vad som var sorgligast kände pappa, att administratören skrivit fel, igen, eller att ingen annan förälder kom, om än under jobbtid. Jaja, såklart sånt händer pappa... Skolan bad om ursäkt, alltid nåt. Vi kramades igen i alla fall, och jag hade en bra dag. Följde med Julia hem och sen mötte jag pappa vid en vändplan, köpte kattmat, gick hem och stängde huset och hade en mysig stund, läste ut en lassemajabok och jag fick lite morotskaka från pappas jobb. Så himla gott tyckte jag. Fin enkel torsdag. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0