180129 litens lampa

Skynda, jag vill hinna till halv sju, sa jag till pappa imorse. Som sagt, jag och mattjejerna har vår grej, jag har nån riktigt liten eller två på dagis att titta till på morgonen, och jag trivs med att väcka upp skolan liksom. Vi pussar och gör hjärtan genom fönstret som vanligt och så räknar jag ner raketen från 10 till 0 och iväg far scootern... Vi hade kommit fram till att det var bra att städa bort det som skulle göras klart till fredag i halva treans mattebok, och jag satte det, and then some! Klippte boken med uppgift också, med bravur. Kämpigt från och till men jag visade och kände en slags förnöjsamhet efteråt för jag märkte jag hade tänkt och utfört nåt extra. Också lite inspirerad från mitt lilla diplom som vi alla fått i klassen för enkel programmering (ja ni läste rätt, om än "lätt") av ett spel. De som gett detta till skolor i hela världen var några som heter Mr and Mrs Bill and Melinda Gates... Kastade i mig mat från pappas jobb och sa det var det bästa han nånsin tagit med. Kyckling och ris, på thaivis. Dusch och trött i sängen log jag till slut med hela ansiktet och sa att jag såg fram emot sömn mer än på länge, och jag vet jag får sovmorgon, imorgon är skolan stängd, förutom utvecklingssamtal. Farfar kommer i ottan och slumrar till på soffan och väntar på att jag ska vakna. Kanske jag som får väcka honom haha! Bra lilla Esther! E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0