180130 utveckling

Sovmorgon imorse. Skolan var stängd, och farfar slumrade gott i soffan med tjet då han bytte av pappa i ottan. Men han var vaken när jag vaknade. Skönt att sova ut. Vi fixa frukost och farfar kokade ägg. Det kan han. Kanske bättre än nån annan i världen. Enligt farfar... I alla fall, iväg till forum för lite häng. Hade lite presentkort att göra av med och det passade ju idag. Men farfar hjälpte till med både lunch och mellanskillnad på skateboard på stadium. Så jobbar jag, klart man köper skateboard på vintern. Prisvärt! Mötte upp med pappa och mamma utanför skolan inför utvecklingssamtalet. Var lite pirrig, och både mamma och pappa sa att det var ju bara dom (och lärarna), och jag är ju så bra och fin som jag är, men det är väl det där med att man själv "håller i mötet" och därför är det lite pirrigt, men visst hundan är det utvecklande! Jag gjorde det bra, tyckte jag själv hade bra koll på det allra mesta, men var även ödmjuk inför vissa saker jag inte snappat upp, religion och historier från bibeln t ex (har ju inte läst bibeln sa jag, och det ska jag ju inte ha gjort heller, och kanske inte heller behöver...), och jag satte upp nya mål för terminen. Mer engelska ord, mer textremsor på tv och bättre på multiplikation (även om jag är bra). Sen pratade vi lite om läsning och att jag kan, men ibland när jag är okoncentrerad så snubblar det lite och så läser jag bara orden och får inte med vad det handlar om. Men så kan det ju vara, men också bra att komma tänka på. Jaja. Jag genomförde mötet och vi gick därifrån skrattandes. Jag och mamma stack och klippte topparna ordentligt och jag blev så fin så fin. Ikväll var det basket, och jag summerar dagen på bästa sätt. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0