180604 man ger och man får

Idag var det tuva och jag, och moa för hela slanten. Pappa hade en grej på jobbet och kom hem lite senare. Ska bli mindre med sånt nu, men samtidigt måste det ju finnas bacon till pastan :-/. Men jag fick glädjen att hänga med tuva och moa så mig gick det ingen nöd på. Pappa mötte upp och vi fick mys ihop. Jag hjälpte till och jag donade så pappa kunde slutplanera klassresan. Så himla bra och fin var jag. Vi hade en tanke om att vi skulle lägga oss samtidigt och hoppades länge innan föräldrar hörde av sig med ny info, sent på kvällen, så nära resan. Det tyckte pappa var så tråkigt att han behövde förklara för mig varför, eftersom jag såg hur tråkigt han tyckte det var, och att han såg att jag såg och hörde hur tråkigt han tyckte det var. Man ger, och man får, ibland. Lite så gick det ut på. Och jag vet ju själv som givande, att nån gång ibland går det bara åt ett håll... Men det ger också att bara ge. Jaja. I mellanstadiet blir det iallafall andra klassföräldrar... Jag förstår läget, det såg pappa, och vi möttes fint i det och jag somnade gott. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0