180619 parkour, inga hinder...

Då var lägret igång! Jag, Ella och Magdis är alltså på ett barnidrottsläger arrangerat av Nacka Barnidrottsförening och vi har valt parkour-inriktning, även om vi provar andra saker också. Parkour betyder ungefär hinderbana, men blev stort i Frankrike för typ 20 år sedan när man tog sig fram i stadsmiljö på ett akrobatiskt sätt. Men som den jag är så finns inga hinder, inte med detta heller... Idag kom träningsvärken... Ojojoj vad låren spänner, och ojojoj vilken fin mjölksyreträning, men har stretchat så jag är redo för dag tre. Det skjutsas och lämnas och hämtas och plockas upp och cyklas emellan så jag vet inte vad, men så är det ju när föräldrar jobbar och alla har olika möjligheter olika dagar. Imorgon ska farfar t ex åka buss med oss tjejer, till station Tollare i Saltsjö-Boo. Eller Tollarp, som farfar säger, men är man från skåne så är man... Ikväll var det en del logistik inför de två sista dagarna, men ska man klara hinder, får man undanröja hinder... Nu är det dags för blunder. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0