180330 lång fin fredag

Vaknade strax efter 06 hos storis... Ja dessa övernattningar, spännande men alldeles tokiga ibland. Nåja vi fick en bra förmiddag med besök av gamla dagiskompisen Denise som final. Sen hem och fixade och myste ihop oss inför påskbrunchlunchmiddag hos Rasmus. Jag berättade inlevelsefullt om mig och storis, visade sån glädje och sånt lugn att det var en fröjd att skåda för en pappa, och så avslutade jag med lite musically i rummet, dvs jag dansade framför min mobil och filmtrixade till uppträdet, precis som man gör. Kreativt och tekniskt, och det är bra. Jag skulle läst ett kapitel från moster inas bok men det tappade vi bort. Blir imorgon. Iväg till skogalund och gänget. Rasmus hade tyvärr lite feber men han hängde i den kämpen och det la sig lite efter en stund. Vi surrade allihop och jag och ras surrade på egen hand, så som det blir när familjen samlas. Man pratar om vad dom hände i skolan förra veckan till vad som hände farfar under andra världskriget. Märkligt och mäktigt på en och samma gång. Nåja, vi sa hej och promenerade hem hand i hand och pratade lika friskt som vädret bjöd på. Hemma blev det gott och jag blev riktigt trött till slut, och inte konstigt var det... E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0