180506 på topp

OJ! Nu flög dagarna igen. Mötte farmor och pappa hemma på landå i torsdags för hej och adjö. Farmor skulle sova över och pappa iväg med beatas föräldrar på soulkonsert. Blev en mysig kväll förstås, även om jag var ute och studsade på gården som vanligt, och vi sov i stora sängen, enklast och mysigast. Vi åt lyxfrukost med croissanter innan det var dags för skolan på fredagen. Fredag var mest laddning inför lördag och dansavslutningen. Pappa körde ut mig för genrepet och stassen var klar efter lite fix och trix, det hör till. Mamma och gänget, och farmor och Rasmus anslöt för att titta. Det har hänt en del sen jag var fyra eller vad jag nu var... Men samma lilla E förstås. Kul att Rasmus fick se tjejerna och vice versa. Tuva och Ella var ju med också förstås, i olika danser. Idag hann vi med både lekparken i Kristineberg (varit där förut med allt och alla) och ett dopp i sicklasjön! Vi är inte kloka! Men lite sol och ett snabbt dopp, såklart det funkar. Kvällen blev sådan att jag tog Jarlabergsparken i min ägo igen tillsammans med Ella och Storis. The princess was back. Stämde av att allt funka på gården också såklart. Justerade läxorna jag gjort på fritids lite. Bland annat att Arla inte säljer bönder, utan mjölk... Men inte lätt alla gånger när man gasar på i skolan (försöker göra läxor på fritids, inte så dumt tänkt), på som vuxen jobbet... Viktigast att man fattar, och skrattar. Nu går vi till natt här. OJ va skönt. Känns som läget är på bergets topp, precis som nacka, kantat och landå. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0