180513 tjejen med choklad i

Somnade sent men skönt och vi la oss samtidigt. Omröstningen på eurovision fick gå som den ville... Frukost inne idag, var något svalare. Fixade mycket starkt några sidor i matteboken jag fick hem för att inte hamna efter. Satt i mitt rum och hummade, ropade på pappa ibland, vi stämde av, det ser bra ut, handlar bara om "strömbrytaren" där inne. Kopplar jag på den kan jag allt. Vi promenerade lite mysigt till forum för present till Ellinors kalas kl två och så köpte vi ingredienser till chokladtryfflar! (fortsatte humma på pappas axlar på väg hem, och knep lätt i hans örsnibbar, som jag gjort i alla år. Tror pappa vill behålla de där stunderna så långt det bara går, även om mjölksyran skriker i kroppen efter några hundra meter...) Har lånat en receptbok på bibblan och vi gick ut lite löst. Blev bra, trots att det var svårare att smälta choklad än vad vi trodde. Tog med lådan till kantat, för vem vet, kanske vi sitter i väsby just nu och njuter av dom, tog nämligen ett dygn där nu pga att skolan är stängd imorgon. Kalaset gick fint, hela klassen var där och det bådar gott inför disco på fredag och klassresa på nationaldagen. Hoppade upp på pakethållaren på pappas cykel (ja ibland har nöden ingen lag, och det gick ju förr i tiden, men hade hjälm och vi cyklade lugnt). Väsby mötte upp och jag kommer sova gott. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0