180520 på stadiga hjul

Skoldisko i fredags. Hängde med Ella hem, gjorde läxan ihop där (lite snabbt kom vi fram till ikväll...), klädde om, gick på pizzerian och unnade oss och så var det diskodags. Sista dansen med gänget var det lite. Vi slutar trean, några slutar klassen, vi åker på klassresa för alla årens diskopengar, och organisationen behöver nog vila lite... Är lite konstigt med pappa som far runt som en tokstolle och håller alla barn på gott humör och dansar med alla, men förstår också att han måste för att det inte ska bli tråkigt för alla som är där. Vi har pratat bra om det. Vi kompisar for runt lite allihop men så småningom hamnade jag i kiosken och tyckte det var roligare att hjälpa till där. Sån är jag, just nu. Allt slutade bra, gav pappa en svettig kram (eller han gav mig en...) och så sov jag över hos Ella. Mamma hämtade lördag morgon och så hade vi oss en bra dag, med bad förstås! Kallt? Äsch! Bad idag också. Stack upp till pappa och hämtade cykeln för att cykla till långsjön, vår lilla sjö strax intill där vi bor. Cyklade sen till landå. "Ner" till dig, sa jag till pappa som blev glad, men undrade inte om det inte var lite mer "upp" än ner... Jaja, stack förbi storis och sa hej, innan jag kom till gården och hakade på beata. Har tio VM-guld i lek, och det är ju inte dumt det, vi pratade lite om det, och om att heller inte glömma andra saker i min tillvaro som också ibland kräver lite av samma fokus, och vi hade ett jättefint prat tillsammans. Hamnade till slut på lite tårta hos beatas föräldrar där hennes mamma precis fyllt år. En god avslutning på helgen, och nu går vi till sängs här på landå. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0