181108 "vi ses på blomman"

Påmindes om några kvällsrutiner på landå ikväll, då det tog tid för mig att komma till ro... Tidigare hade jag sagt att jag var på bra humör. Och så kom vi på att det är jag ju oftast. Det får man vara tacksam för, men också både viktigt och bra att ha dagar och stunder för åtminstone tankar och stillhet. För några månader sedan började jag säga - vi ses på blomman, när pappa släckte och lämnade sovrummet. Vet inte var jag fått det ifrån. Men jag har ett djup där nånstans där det dyker upp sånt. Sen har jag börjat stretcha innan jag lägger mig under täcket. Bara en sån sak. Det är så skönt. Och precis när vi släckte så ville jag att pappa skulle massera på en punkt på ryggen. Det var så skönt att jag nästan inte kunde andas sa jag. Som jag har för mig. Men bra att jag tar hand om mig. Jaja. På kantat stod jag för maten och lagade kyckling i bröd. Idag började jag dagen med att fånga ett ögonblick och med en bild på ett fint löv som gjort sitt och ändå gjorde glädje för tillvaron, t ex mig. Sen ikväll tog vi middag med Rasmus och Anders, och när han och pappa satt i köket hörde dom mig och Rasmus fnissa och skratta som i gamla goda tider. Härligt att ta ifatt. Nu sover jag gott och kommer se pappa på blomman inatt. Ska vi kalla det en gemensam drömplattform eller nåt. Vi vet inte själva, men det låter rätt fint. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0