181124 nu kommer det snö

 
Tis till tors var det kantat som gällde. Bra dagar och kvällar som vanligt med basket och annat. I torsdags stack t o m jag och kompisen Stella ut och joggade! Bara sådär. Pratar en del om träning. Verkar vara nåt jag fått smak på. Varför inte, i lagom dos. Brukar stretcha innan jag lägger mig, på landå iallafall. Tycker det är skönt. Och det är det ju. Stretchar också huvet och det rullar på med skola och allt annat. Min hjärna är smidig. Tog mig till forum i fredags för att fika med farmor och farfar som var på tur. Cyklade hem igen och väntade in pappa. Hade hängt med Tuva och så blev det sen både med middag där då och idag lördag. Sover över idag t o m. Tuvas syster var iväg och hon tyckte det var kul med kompissällskap. Jag med. Men vi hann ju dansa idag och äta danslunch hos farfar. Pappa och jag visade lite hur man kunde greja med datorn, visade youtube, och så helt plötsligt kom pappa på att han kunde visa nåt med sig själv från 1997, och jag stod med myror i huvet och ett förbryllat leende och farfar mindes tillbaka där han och farmor satt på läktaren. Livet är märkligt. Hela tiden. Man kastas mellan dåtid och framtid, håller balansen i nutid, och försöker hålla sina hålltider med allt. Tiden den tiden, Förstår att det gäller att hitta tricket till att både följa med den och hålla i den. Imorse följde jag med den då jag gladdes över snön, om än mager ankomst, gick barfota på uteplatsen och log. Fångade ögonblicket och konstaterade ömt - nu kommer det snö. E
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0