180901 basket, besiktningslöst och bekymmerslöst

Långsam morgon, skönt. Sen minsann så var det handboll på spel. Vi skjutsade storis i deras bil till Orminge sporthall och hade ett par sköna handbollssporthallstimmar. Tillbaka till landå för att ställa om kosan till Vitabergsparken och Kungliga Hovkapellet och berättaren Leif Andree (Daidalos på SVT barn och Labyrintprogrammet vi sökte till en gång!), och en omskrivning av Bambi. Mysigt på ett lugnt sätt. Fint väder och lite sådär eftertänksamt på ett oplanerat sätt. Åkte hem via farfar för en snabbfika och lite snack. Han hade fixat till lägenheten för besiktning. Fint! Åkte vidare igen. Rasmus stod på kvällsagendan och jag fick glädjen att hänga och äta med honom, lilla kusin vitamin, som ju inte är så liten längre. Spelade fotboll med honom och grabbarna på gatan. Känner mig hemma så. Kan gat-snacket, och kan lira.... Cyklade hem i mörkret men hade lampor. Stämde av ett par frågor jag hade och vi hade bra snack, det kändes som att jag fick mina önskade svar bekräftade. Vuxenlivet blir ju allt mer medvetet för mig och jag gör rätt i att stämma av mina funderingar. Och jag vet också t ex att pappa inte alltid har tid att lägga sig samtidigt med mig pga hushålleri, blogg, "landa", golf på tv och sånt, så vi nattade varandra, jag bad om lite massage på ryggen, och så somnade jag till, även om pappa var nära att haka på det tåget. En fin dag med fina grejer. E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0