180924 lysande i lek och lärande

Lyste som mitt leende idag, igen, som varje dag. Promenerade till kantat imorse för frulle, läxa och mammamys, även om det blev rätt kort eftersom jag hamnade hos Stella och lekte. Sen möttes vi upp igen för utvecklingssamtal med nya fröken Frida. Jag hade inga bekymmer att rapportera och inte heller Frida. Jag gillar skolan, citat "väldigt bra" som jag exakt skrev i mina svar, mina kompisar, fröken, lärarna och fritids, och det verkar ömsesidigt på alla sätt och plan. Vi kom fram till att jag vill lära mig ännu mer engelska, tycker det är roligt, att jag inte ska ha så bråttom ibland, liksom "slarva" i onödan, även om slarva är ett lite starkt ord, kanske vara lite mer noggrann, speciellt som jag ju har full koll på läget att lära mig saker. Sen ska jag också se till att bli ännu bättre på att läsa högt, för jag är ju så himla nära att hitta den sista nyckeln så allt blir automatiskt, men den kommer snart såklart, precis som allt annat, eftersom jag gillar att se ljust på tillvaron. Det är bra det. Ser väldigt ljust på övernattningskalas på fredag till exempel, som jag fick reda på idag. Avslutade kvällen på skönaste sätt lugnt och fint, och slocknade gott, med mitt inre ljus. E.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0