180930 kära möten, goda känslor, bra dagar

Spännande dag i fredags med övernattningskalas hos Stella! Gick själv hem till landå en stund på fredag em innan kalaset, och samma sak imorse även om det inte blev länge eftersom jag skulle haka på tuva och skjuts till dansen idag. Sen kom minsann moster Ina och farmor och hämtade. Och vi mötte upp med Rasmus och Kristina i Sickla för lite sällskap innan vi åkte till landå och hade en mysig eftermiddag. Plötsligt dök pappa upp och vi kramades gott. Han har ju varit i Paris och kollat golf. Följde med Ina och farmor till bussen och farmor lånade min fina leopardmössa. Vi fick oss en landåkväll och pappa förklarade vad han varit med om, och jag för min del. Vi bytte också bilder, pappa med golfresan och jag med mina skolfoton. Fint. Idag vaknade jag med en lustfylld känsla som höll i hela dagen, igen, får man väl säga, men jag sa det i eftermiddags, vilken bra dag det är, utan att det var något speciellt, bara att det kändes så och att jag ville säga det. Det var bra att jag sa det på alla sätt sa pappa. Jag hängde med Stella fram till lunch, och sen minsann bio med Beata! Väl hemma så fortsatte leken förstås, ni hade väl inte gissat annat, men jag hängde i och så ringde jag pappa från skolgården vid sextiden och sa att nu har alla gått hem. Vi möttes upp vid tempo och så fick vi en skön kväll och vi gladdes ödmjukt åt en bra helg, med nära och kära på långt som närmare håll som gör mitt liv så djupt och starkt. Tack. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0