190418 på plus, på topp, på gång, på påsk

Några dagar från minus till plus, utomhus alltså, för inuti är det plus hela tiden. Ett plus är att mormor kunde åka från "mamma" och hem igen. Annat plus är att mamma och jag fick en dag med varandra och att vi hittade lite bra kläder, från tå till "topp"! Toppen också med utflykt med farmor till stan med Nationalmuseeum och fikafavoriten vid hötorget. Blev riktigt intresserad av alla saker, speciellt de fina kungliga kronorna och smyckena. Det finns nån slags estet i mig, kanske har med mitt namn att göra. Igår blev det en långonsdag med storis, som kom ner till kantat där vi hängde för oss själva ett tag. Gjorde lunch och yoga och filmade oss själva i det som nåt slags tv4-måbra-program och jag vet inte vad. Kreativt och kul var det och vi fortsatte upp till jarlaberg och in på kvällen. Som den utomhusmänniska jag är går det ju inte annat. Efter ett förmiddagshäng med tuva och moa inne och ute, med staffans berömda bananpannkaka, så testade jag min jultidningspremie. Snacka om lämplig dag. Så kul, den kommer jag ha mycket roligt med. Och skojet fortsatte, har jag fått upp farten så finns det ingen hejd, det vet ni. Storis krokade på igen och vi fick både eftermiddagen, kvällen (utom middag, då pappa prompt ville äta ihop på landå, och det visade sig att jag tyckte det var rätt skönt att landa på landå för lite lugn och mys), och natten ihop hos storis. Påsken har fångat oss liksom. Som en överraskande krokus på ett helt nytt ställe för året, så som det kan bli, dök farfar upp för att kolla sina planteringar på landå och vi fick möjlighet att påskkramas. Rolig överraskning. Jag har fångat påsken i veckan och nu tar jag tag i helgen också. Med påsken kom våren och värmen och blomstringen som följer, följer mitt sätt, att blomma, som den blomma jag är och heter, så sant jag också heter Esther. E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0